петък, 26 юни 2015 г.

Касерола "Кордон Бльо"

Горкият ми блог! Не може да се вреди в ежедневието ми, където има място за куп детски занимания и домакински отговорности, но за съжаление не остава време за хобита. Дори рецептите, които приготвям и желая да споделя, стоят кротко натикани в едни ъгъл на съзнанието ми и нямам време да ги напиша и постна.
Днес обаче един дълъг детски следобеден сън ми даде възможност да кацна тук и да се разщракам по клавиятурата.
Още март месец открих удоволствието на т.нар. "касероли" - чудесни и висококалорични ястия на фурна (да, да , правилно прочетохте, висококалорични, но невероятно вкусни). Любимият ми сайт The girls who ate everщthсng  ми даде възможност да пробвам такива рецепти и после да комбинирам каквото ми душа иска за ефектен и вкусен краен резултат. И макар че вече е лято, тази рецептичка ми тежи на съвестта - беше вкусотия!

КАСЕРОЛА "КОРДОН БЛЬО"



Продукти:
Пилешки гърди -600 г. – сварени и накъсани на парченца
8 парчета шунка – големи, тънки, така че да покрият тавата
Ементал или гауда на големи, тънки парчета – 8 парчета
Черни маслини, нарязани на колелца - 150 г.
1 глава лук, накълцана на ситно
Масло – 1 голяма опаковка (250 г)
250 мл прясно мляко (може и повече, в зависимост от това колко е необходимо, за да се сгъсти соса)
Лимон – 1/2 бр.
1 сл. Дижонска горчица
Сол,
Червен и бял пипер
За топинга: масло, хлебни трохи, магданоз (ситно накърцан) и сол
Приготвяне:
1.      Намазнява се тавата за печене (намазва се с масло)
2.      По дъното се подреждат накъсаните парченца пилешко месо
3.      Шунката се нарязва на парчета и се разстила върху пилето. върху нея се слагат маслините и лукът.



4.      Отгоре се поставят тънки парчета ементал, 


5.      Приготвя се бял сос: в тенджера се разтопява маслото на средна температура, добавя се брашно, докато се получи мека маса. Прибавя се внимателно млякото и се чака да се посгъсти. Накрая се добавя сокът на лимона, горчицата, сол и пипер на вкус.

6.      Сосът се изсипва върху ястието
7.      Приготвя се топингът: разтопява се масло, изсипват се в него хлебните трохи и се пържат леко. Добавя се сол и магданоз.
8.      Запърженият топинг се поръсва върху ястието, докато го покрие.
9.      Пече се на 180 градуса в предварително загрята фурна, докато топингът леко покафенее.

10.   Изчаква се да изстине 10-тина минути и се сервира като се реже парче от него и може да бъде представено в чиния или купичка.


Няма коментари:

Публикуване на коментар