събота, 31 май 2014 г.

Козуначен крем

Великден отдавна остана зад гърба ни, а аз съм натрупала една торба осъществени рецепти, които така и не ми остана време да публикувам. Вече ме е срам от мен, още повече, че това занимание ми доставя удоволствие.
Затова днес ще пусна една много закъсняла великденска рецепта, която правих малко след великденските празници, с остатъци от козунак и желание да заинтересувам злоядото си дете- последното не стана, но пък това не пречи кремът да се класира като вкусен по принцип.



Продукти:
400 мл сладкарска сметана
50 г захар
1 пакетче ванилова захар
4 жълтъка
3-4 филии козунак
25-30 г масло за намазване
За ароматния сироп
100 г захар
100 мл сок от компот от праскови
Кората на 1 портокал
3 сл бадемов аперитив


Приготвяне:
1.      Сметаната се загрява до кипване. Жълтъците се разбиват добре при непрекъснато бъркане и се прибавят на тънка струйка към сметаната. Сместа се ароматизира с ванилова захар.
2.      Малки формички за крем карамел се намазват с масло. В тях се разпределя нарязаният на кубчета козунак и се залива със сметаната.
3.      Купичките се поставят в тава и се налива вода, която стига до половината им. Десертът се пече на водна баня, в предварително загрята на 180 градуса фурна 25 минути – докато стегне.






4.      Захарта се карамелизира и към нея се прибавят бадемовият аперитив, сокът от компот и настърганата портокалова кора. Десертът се залива с горещия сос, за да стане по-ароматен и сочен.











Източник: Иван Звездев


Няма коментари:

Публикуване на коментар