вторник, 26 юни 2018 г.

ПАНАКОТА С МАНГО


Бях много щастлива, когато с мен се свърза редакторката на любимото ми онлайн блогърско списание So Into Food, за да ми предложи участие в юнския брой. Темата на броя бе пицата - кой ли може да устои, а за десерт трябваше да подберем рецепта на панакота. Разбира се, идеи не липсват, нито рецепти, но всичко това съвпадна с един нисковъглехидратен хранителен режим, който си бяхме наложили със съпруга ми и който, разбира се, се наруши за времето на приготвяне на кулинарните предизвикателства за списанието. Ужасно много се колебах между една панакота с ягоди и друга с манго. Накрая се спряхме на мангото, но си обещахме, че ще направим и ягодовата (очаквайте малко по-късно, на новата ми страничка във фейсбук).
Панакотата е сред любимите ни десерти- не е прекалено сладка, доминират плодовите вкусове, а кремът се приготвя докато мигнеш. Единствено трябва да се усвои работата с желатина – но мъжът ми не ме оставяше да се откажа, така че в крайна сметка подчинихме желатинаJ.
Диагоналното изсипване в купичките не е трудно и създават допълнителен визуален ефект, а за декорация може да използвате каквото ви хрумне, стига вкусът му да се съчетава с мангото.
И за да не забравя, качвам линк към юнския брой на So Into Food - разходете се кулинарно натам, няма да съжалявате!














Панакота с манго
За 6 порции
Продукти:
- 3 едри плода манго
- 1 ч.ч. нектар от манго
- 2 ч.ч. бита сметана
- 1 ч.ч. прясно мляко
- 2 пакетчета желатин
150 г захар
1 пакетче ванилия
Щипка сол
За украса- блокчета черен шоколад и прясна мента
За първия пласт:
- в купа се смесват нектарът от манго и желатинът и се оставят настрани.
- плодовете се разрязват, обелват и отделят от костилката. Режат се на парчета и се пюрират в блендера, с малко течност от нектара.
- желатиновата смес се стопля в микровълнова за 1 минута.
- 1 ½ ч.ч. пюре от манго се смесва със затоплената желатинова смес.
- купичките се поставят под ъгъл и се пълнят така, че сместа да застане по диагонал. Оставят се в хладилник 2 ч. да стегне пластът.


За втория пласт:
- в тенджера се изсипва млякото и второто пакетче желатин и се смесват. След 10 минути се загряват на бавен огън.
- към топлата смес се прибавят захарта и солта и се бърка, докато се разтворят напълно.
-накрая се добавя ванилията.
-затоплената желатинова смес се разбърква с двете чаши бита сметана. Изваждат се чашите с манговата смес от хладилника и се допълват догоре със сметановия пласт.
- оставя се в хладилника 4 часа да стегне.
- украсява се преди поднасяне с блокче черен шоколад и листа от прясна мента.






Няма коментари:

Публикуване на коментар