неделя, 18 април 2021 г.

ЯГОДОВ КЕЙК СЪС СИРЕНЕ "ФИЛАДЕЛФИЯ"

 

Установих, че когато не кача една рецепта веднага, после не го правя въобще – или пък когато го направя, вече нямам същото желание да я споделя. Имам натрупан архив от може би 40 рецепти със снимки, които по една или друга причина залежаха и не съм ги споделила онлайн. Смятам да поправя това като си определя някакъв разумен срок, в който да качвам това, което правя. Все пак в различните сезони продуктите са различни, търсенето също, а и някои тънкости в рецептата се ми пресни, ако ги кача веднага.

Бях си казала също, че ще споделям рецепти и извън блога и страничката си във Фейсбук, но напоследък се оттеглих от кулинарните групи по ред причини. Първо, администраторите все повече ограничават възможността да се сподели линк към блог, дори и да качиш оригиналните снимки- все пак блогът си е мой, не виждам защо да преписвам рецепта, след като веднъж вече съм си направила труда да я кача в блога и просто искам да споделя, както и останалите жени в кулинарната група, какво точно съм направила.

За сметка на това, ако линкът е към рецепта на администраторката на съответната група, общото правило да не се качва линк не важи. Има много малко групи, които са „по-демократични“, затова просто няма да си губя времето и ще се концентрирам върху това, което ми е приятно, а именно - собствените ми блог и страничка.

Ягодите се върнаха на пазара и затова с първите две тарелки ми дойде желание да направя някаква нова рецепта. И двете ми деца са много злояди, но големият все пак обича ягоди и смятах, че ако ги сложа в тестено изделие, ще се съгласи да ги хапне, след като познава вкуса им. Напразно! Децата си падат по простите вкусове, а този кейк е дъхав, съдържа лимонова есенция и пюре от ягоди, както и пълнеж от сирене Филаделфия, така че по детските критерии е някакво странно животно.

Нас обаче много ни хареса – какво да се прави, обичаме разнообразната храна, кулинарните експерименти и новите рецепти! И не, не е диетичен…но от просо, ечемик, соево мляко и разни продукти-заместители вече взе да ми идва в повече.

Кейкът е много лесен, но се пече по-дълго време, защото съдържа повече течни съставки, но нека това не ви стряска – накрая вкусът е убийствен, а и отгоре леко се карамелизира коричката, така че заповядайте да го опитате!




Продукти:

1 ½ ч.ч. бяло брашно

1 ч.ч. кристална захар

1 ч.л. сода бикарбонат

½ ч.л. сол

1 ч.л. канела

2 яйца, разбити

3 с.л. зеленчуково олио

280 г ягоди – това при мен беше една тарелка. Ягодите се нарязват на парченца.

1 ч.л. червен оцветител- това по желание, ако искате цветът на парчетата да бъде по-ефектен.

 

За пълнежа:

85 г. сирене „Филаделфия“, размекнато

1 яйце

1/3 ч.ч. захар

1 с.л. бяло брашно

½ ч.л. лимонена есенция

Приготвяне:

1.     В голяма купа се разбъркват брашното, захарта, солта, содата и канелата.

2.     В друга купа се разбиват яйцата, олиото, ягодите и, по желание, оцветителят. Аз използвах пасатор, за да стане сместа наистина гладка. Мокрите съставки се добавят към сухите и се разбиват с миксер.

3.     Отделно, в малка купа, се разбива крема сиренето и към него се прибавят и миксират захарта, брашното, яйцето и есенцията.

4.     В намаслена правоъгълна форма за кейк се изсипва половината от сместа за кейк. Върху нея се разстила пълнежа на равномерен слой и отгоре се покрива с втората половина от тестото.

5.     Кейкът се пече в предварително загрята на 180 градуса фурна за 70-75 мин или докато забита в кейка клечка за зъби излезе чиста. Ако започне бързо да потъмнява, покрийте го с фолио. След като се изпече, оставя се във фурната на отворена вратичка още 10 мин, после се изважда и се оставя да изстине във формата.








 

Няма коментари:

Публикуване на коментар