петък, 7 януари 2022 г.

ЧИЛИ КОН КАРНЕ

След като спадне малко еуфорията от празника, започват да ни обхващат гузно-смилателни съмнения- дали не прекалихме с яденето! Пак. И така всяка година.

Тази седмица съм решила постепено да си свивам стомаха, да започвам отново упражнения и т.н- новогодишни тръпки.

Все още обаче ми се хапват топли яденета с по-богати вкусове и сосче. А чилито е точно такова ядене. Правила съм го много пъти и все се питам защо още не съм споделяла рецептата тук.

Обикновено купувам една готова подправка, която ми спестява време, но днес съм решила да споделя комбинацията от подправки, които ползвах последния път и вкусът не само не пострада, а мъжът ми заяви, че така било по-вкусно (разбирай по-лютиво, според неговите критерии).

Ако не обичате лютото обаче, може да замените лютия пипер с обикновен такъв…но пък чилито си е добре да има леко лют вкус, нали?


 

Продукти:

500 г телешка кайма

2 глави кромид лук

Готова подправка за чили, а ако няма, комбинация от следните подправки:

3 ч.л. чили на прах

2 ч.л. чесън на прах

3 ч.л. кимион на прах

2 ч.л. смлян червен пипер

½ ч.л. кайенски пипер

Сол на вкус- аз слагам поне 1 ч.л.

Черен пипер на вкус

2 големи червени пиперки и 1 голяма зелена

3 с.л. зехтин

250 г обелени нарязани домати от консерва

250 г доматено пюре

2-3 с.л. концентрат от домати

150 мл вода

½ ч.л. сода бикарбонат

250 г отцеден червен боб от консерва

200 г царевица от консерва

 





Приготвяне:

1.     Лукът се нарязва на ситно, заедно с чушките.

2.     Зехтинът се загрява и в него се запържват чушките и лукът, докато омекнат.

3.     Прибавя се телешката кайма и се запържва за няколко минути, докато потъмнее.

4.     Прибавят се подправките, доматите, доматеното пюре и концентрата, както и водата.

5.     Всичко се оставя да ври на умерен огън за 15 минути.

6.     Пет минути преди края на готвенето се добавя червения боб. В оригиналната рецепта нямаше царевица, но добавих и нея - не само цветът, но и вкусът си пасна чудесно.

7.     Накрая се изсипва содата, за неутрализиране на киселиността на соса. Получават се мехурчета и се бърка докато те изчезнат.


Няма коментари:

Публикуване на коментар