четвъртък, 21 април 2022 г.

КЕТО РУЛО ОТ ТИКВИЧКИ

 Идва един момент през пролетта, в който установяваме със съпруга ми, че се налага едно бързо и всеотдайно подобряване на физическата ни форма, за да няма разочарования като сменяме зимния с летния гардероб, а още повече, когато купуваме нови дрехи за сезона.

И тази година пред перспективата да не вляза в двата ленени панталона, които в прилив на ентусиазъм си купих по Интернет, старателно се заех с подготовката на кето периода, през който трябва да преминем, за да достигнем заветната лятна ваканция и някакво що-годен приемливо физическо състояние. И не, не съм си много добре – сравнявам се със самата себе си в прежни пред-летни и идеалните килограми, към които се стремя отвреме навреме.

Та днес стартирам нова рубрика- кето рубрика и ще започна с любимото на сестра ми кето руло от тиквички. Веднъж ни беше поканила у тях и ме изненада с него за предястие, но ние вкъщи го консумираме като основно - напълно достатъчно е, когато са преминали първоначалният глад и озлобление срещу диетата и сме си свили достатъчно стомасите.

Врънках я известно време за рецепта и тя ми я прати по Вайбър. После я загубих няколко пъти, чудех се в кое приложение да я търся и тя ми я прати пак. И когато бях на път да я изгубя за втори път, ненадейно я открих , когато изобщо не я търсех и я включих в едно обедно меню.

Първият път я сбърках и то защо? Ами защото четох освен рецептата, пратена от сестра ми, други подобни рецепти и в една от тях една „умна“ дама съветваше да извадя рулото от хартията за печене и да го навивам. Разбира се, аз започнах да го отделям от нея още топло, при което го счупих и накрая го ядох омесено с плънката като някаква вкусна, но доста грозна на вид купчина кето каша. И го ядох сама. Цели три дни, докато ми втръсна.

Сестра ми ми обърна внимание все пак, че би било добре да поглеждам рецептата поне първия път, докато я правя и затова след като мина първоначалното разочарование от провала, опитах пак. И този път се получи перфектно – и вкусно, и красиво. Дори на гости го предложих, когато вече бях сигурна, че няма да ги отровя😊.

Затова рецептата каца в моя онлайн кулинарен указател- да си стои за ежегодните кето маратони.








Продукти:

2 броя средно големи тиквички- не се белят, само се измиват

200 г настъргано жълто сирене ( ползвам гауда или моцарела, голяяяяям пакет)

100 г бяло сирене- това е в оригиналната рецепта, но аз щедро натроших почти цяла плочка, която е по-скоро 200 г…но пак си стана чудесно.

3 яйца

Подправки: сол, черен пипер, зелени подправки (копър, магданоз, риган) пушен червен пипер, кимион – каквото обичате. Аз купувам една смес от три пипера и меля вътре, за да бъде малко по-пикантно. Имам също и една пикантна червена смес от био магазина, от която поръсих малко, защото така или иначе мъжът ми слага люто във всяко ядене, да му спестя усилието.

Зехтин

За плънката:

200 г крема сирене Филаделфия (открих, че има олекотен вариант и много се зарадвах)

200 г заквасена сметана

100 г бяло сирене

2 скилидки чесън

Пресен копър и магданоз

Магданоз,

Кората на един лимон – това последното ми е най-любимата част от смесените вкусове в това руло, едно цитрусово намигване към небцето, точно когато си си напълнил устата с доста крема сирене, едно ароматно парченце от коричката „пуква“ между зъбите и отпуска малка доза свежест и киселичко.

Приготвяне:

1.    Измивам тиквичките, пускам ги да се настържат на робота и ги посолявам. Във всички рецепти пишеше да ги отцедя, но напразно чаках от гевгира да се отцеди някаква течност- явно тук ползвам доста сух сорт.

2.    Изсипвам тиквичките в голяма купа и към тях прибавям яйцата, подправките, жълтото и бялото сирене като разбърквам добре. След първоначалното разбъркване с дървена лъжица, разбърквам с ръка, за ужас на мъжа ми, който никога не би пипнал без бъркалка/вилица/лъжица.

3.    Покривам правоъгълна тава с  хартия за печене, мажа я с малко зехтин и изсипвам сместа в нея. Заглаждам я внимателно, гледам сместа да запази правоъгълна форма и да не е много тънко „тестото“- около 5 см.

4.    Загрявам фурната на 200 г и пека до зачервяване. Пече се около 25 мин.

5.    Сега внимание – като извадите от фурната, не бързайте да отлепяте от хартията, ако не ви се ядат остатъци с лъжица. Изчакайте да изстине и в това време пригответе плънката.

6.    За плънката: пресовайте двете скилидки, разбъркайте добре в купа сметаната и Филаделфията. Добавете бялото сирене. Накрая сложете чесъна, пресните нарязани копър и магданоз, както и лимоновата кора.

7.    Намажете равномерно плънката върху кората. Хванете единия край на кората и започнете да навивате, като при навиването постепенно отлепяйте внимателно хартията за печене до пълното навиване на рулото.

8.    Поставете в подходяща продълговата чиния, поставете отгоре прозрачно фолио и оставете в хладилника за два часа, а най-добре цяла нощ- колкото повече седи, по-вкусно става.



Няма коментари:

Публикуване на коментар