петък, 9 февруари 2024 г.

КАРТОФЕНИ ПРЪСТЧЕТА С ЕМЕНТАЛ

 Началото на годината е винаги пълно с обещания – към себе си и към другите. Не че дните са по-различни, не че ние сме по-различни, но обичаме да си поставяме срокове и да отмерваме времето. И затова в началото на един нов срок подобава да се заемем креативни и изграждащи задачи- всичко, което дълго сме отлагали и за което не ни е останало време или ентусиазъм през старата година.

Срам ме е пред себе си, но 2023 г. съвсем не ми беше до писане  блога. Животът ме погълна до степен, в която приятните неща, хобитата и дейностите, които си бяха свързани само с моята персона, бяха изместени на заден план. И то съвсем неусетно – сега като погледнах, последната ми рецепта е от май месец миналата година!

Това не означава обаче липса на готвене или на идеи – напротив, натрупала съм малка камара от снимки и рецепти, които чакат кротичко своя ред да бъдат споделени.

Исках да почна още на 2 януари, но това добро решение също не ми беше по силите- да започнем тогава от февруари, преди пак да съм мигнала и да е станало декември 2024 г.

Тази рецепта е Тик-ток стил рецепта- бързо, лесно, вкусно и забавно за приготвяне с децата.

Първоначално я сервирах като гарнитура към някакви месца, но после забелязах, че месцата си оставаха, а картофените пръстчета бяха лакомо омитани. Затова понякога вечерята е само това – картофени пръстчета разбира се, за татковци например към тях може да се добави някоя и друга изстудена бира.










Продукти:

2 картофа

½ ч.ч. царевично нишесте

1/4 ч.ч. настърган ементал  (може и кашкавал или жълто сирене тип гауда )

1 ч.л. сол

Слънчогледово олио за пържене

 

Приготвяне:

1.      Картофите се варят 15 мин до омекване.

2.      Намачкват се в купа. Към тях се прибавя нишестето, солта и кашкавала и се меси до оформяне на меко тесто.

3.      Тестото се поставя в пликче за храна с цип- аз използвам по-големи – 17х20 см ,които си купувам в Икеа. Затваря се ципът и тестото се разпределя хубаво из пликчето, така че да се разстели на равномерен пласт – аз използвам точилка върху затворения с ципче плик.

4.      Пликчето се поставя за 30 мин във фризера.

5.      Изважда се от фризера и пликчето се отстранява от картофеното тесто с помощта на ножица. Тестото- което е станало на лист, се реже на дълги ивици с голям кухненски нож или с нож за пица.

6.      Пръстчетата се пържат в силно загрята мазнина- при мен това е степен 7 на котлона ( от общо 9 възможни степени), до зачервяване като се обръщат и от двете страни. Оставят се да се отцедят от мазнината на кухненска хартия и се дегустират топли. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар